Ombyggingen av utstillingshallen fortsetter!

Våren 2018 startet et spennende ombyggingsprosjent av utstillingshallen på Egge museum.

Utstillingshallen gjennomgår en metamorfose, og vi gleder oss til å vise dere resultatet våren 2020!

Det store røde bygget ved innkjørselen til museet ble bygd av Egge Museum i 1996. Inne i utstillingshallen finnes en flott og sjarmerende bygate i 2. etasje, der du kan lære om Steinkjer by sin historie og forretningsliv, og gå inn i butikker og verksteder. I underetasjen har vi landbruksutstilling med gamle kjøretøyer og jordbruksredskaper.

Når ombyggingen ferdigstilles ser vi fram til å kunne tilby ansatte og gjester nye fasiliteter. Bygata revitaliseres og oppfriskes, og det skal inn en flunkende ny traktorutstiling i underetasjen.

Egge museum får endelig får en flott administrasjonsfløy med nye kontorer, resepsjon og en liten museumsbutikk. Vi får nytt storkjøkken og flere toaletter, kafe, bibliotek med mer. Fornyingen gjør at vi kan holde museet åpent flere perioder i året, og gir oss også et nytt areal som kan brukes til utleie, selskaper og møtevirksomhet.

Åpningsdato er ikke satt. Mange frivillige legger ned en betydelig arbeidsinnsats for å få omyggingen ferdig.

Vi gleder oss!