Spesialtilbud til Gammeldagsonga i uke 28:

De som blir Gammeldagsonga denne uka får være med på forberedelsene til BARNAS VIKINGDAGER på Egge som arrangeres 12.-14. juli. (Fulltegnet!)

De som blir Gammeldagsonga denne uka får være med på forberedelsene til BARNAS VIKINGDAGER på Egge som arrangeres 12.-14. juli. De får låne vikingklær av oss, og hjelper til med stort og smått, rigging og forberedelser på flere vis. De får lære om vikingtida mens vi bygger en forventning sammen og har det artig! Denne gjengen får gratis inngang hele helga under BARNAS VIKINGDAGER, og blir kanskje framtidas frivillige?

Har du barn eller barnebarn som kunne tenke seg å være gammeldagsonge på Egge Museum?

Vi arrangerer dette populære tilbudet igjen i ukene 26, 27, 28, 29, 30, 31 og 32.

De som er påmeldt de andre ukene blir kledd opp som unger for ca. 100 år siden, og leker at friluftsmuseet er gården vi bor på. Barna steller og mater dyra, baker, snekrer, spikker, leter salamandere i gårdsdammen, hesjer, vasker hus og kopper og gjør det unger gjorde på gården før i tida. Gammeldagse leiker lærer de også. Våre dyktige og erfarne sommerverter leder opplegget, og vi har også avtaler med frivillige som velvillig lærer ungene for eksempel flatbrødbaking eller kjører dem på tur med gammelbussen.

Vi tar i mot barn mellom 7-11 år. (Fra det året barnet fyller sju år til det året det fyller 11)

Hver pulje med unger (maks 8 hver uke) er hos oss fra man- fre kl. 09.00- 15.00 hver dag. Den siste dagen er foreldre, besteforeldre og søsken velkommen til en felles avslutning kl. 14.00.

Pris kr. 1400,- pr. barn pr. uke, inkludert smøremåltid/ mat og drikke. Søskenpris kr. 1200,-

Påmelding fortløpende: Mail [email protected]   Først til mølla! Oppgi navn på barnet, alder, navn og tlf.nr til foresatte samt info om barnet har allergier eller annet vi må ta hensyn til.

Velkommen til opplevelsesrike feriedager på Egge Museum!