Vinterferiekafe med 50-talls svung

NÅR:  21. feb 2022 @ 11:00 - 15:00
Hvor:  Egge museum
Pris:   Gratis inngang i kafeen. Utstillinger: v/70,- b/ gratis

Velkommen til ei trivelig kaffestund med 50-talls svung i Ytterstu på Egge museum!

Vi holder åpent mandag – fredag kl. 11-15 i vinterferieuka, 21.-25. februar. Kafemenyen blir i beste 50-talls stil, med vafler, marmorkake, rullekake og fyrstekake.

Kan våre museumsvenner hjelpe oss å lage en “pop-up” 50-tallsutstilling med gaver til museet denne uka?

Egge museum revitaliserer utstillingene og miljøene i husene rundt friluftsmuseet, mot en tid som ligger nærmere i folkeminnet enn slutten av 1800-tallet. Vi begynte sommeren 2021, med utstilling som tok for seg bruken av masstu og klesvasking på 50- tallet. Dette ble svært godt mottatt, og satte i gang mange fine samtaler og “mimreanfall”. Vi har nå lyst til å videreføre konseptet til flere hus, men mangler tidsriktige gjenstander.

Kan det tenkes at du har klær, blader, leker, pyntegjenstander, duker eller annet som passer til tidsepoken, som du kunne tenke deg å gi bort til museet? Kommer du innom med gjenstander i vinterferieuka møter du museets ansatte som tar godt imot deg og det du kommer med. Noen av gjenstandene som kommer inn går rett i en spontan utstilling i Ytterstu, til vi får plassert sakene i sine nye miljø. Vi forbeholder oss så klart retten til å vurdere hva vi kan ta imot.

Har du spørsmål? Kontakt spesialrådgiver Ann Kristinn Aasgård Eidissen på mail [email protected] eller mob. 970 07 915.

Vi gjør oppmerksom på at utstillingene TRAKTOR og “Gamle Steinkjer – portretter av en by” i hovedbygget er åpne hele uka, med sine flotte lekeområder for barn.