BONUSKVELD: Strikkekafe – Mor Rostads unike teknikk

NÅR:  9. mar 2022 @ 18:00 - 20:00
Hvor:  Egge museum
Pris:   120,- inkl. kaffe og kake

Savner du en trivelig arena for strikkeglade, og har du lyst til å lære noe nytt?

På grunn av stor interesse har vi satt opp enda en kveld med samme program som 2. februar.

Ebba Astrup (1863-1944) var fra 1902 bestyrerinne ved barnehjemmet på Rostad gård på Inderøy. Etter henne finnes en helt spesiell strikketeknikk som Norges Husflidslag har rødlistet som et håndarbeid som er i ferd med å gå i glemmeboken. På strikkekafeen ved Egge museum kan du møte damen som arvet denne kunnskapen og har gjort den kjent, Berit Håland Forbod fra Stjørdal. Berit forteller og demonstrerer sammen med Kari Hanne Lyngseth fra Steinkjer.

Ta gjerne med ditt eget strikketøy også til en trivelig og interessant kveld på Egge museum!

Vil du prøve teknikken vi skal fortelle om, tar du med deg strikkepinne nr 3 og f eks 3-trådsgarn. To garnnøster er viktig: en lys og en mørk farge for god kontrast.

Kari fra «Sy, stikk & lær» selger det flotte garnet PlateLopi på strikkekafeen, og mønsterheftet «Mamma Astrups strikketeknikk» kan kjøpes kr 50,-.

Har du lyst til å bli med, må du sende en mail til [email protected] snarest. Vi holder arrangementet i Ytterstu, som er kafeområdet i hovedbygget ved Egge museum.

Arrangementet er et samarbeid med Egge historielag.

Velkommen skal du være!