Pub på låven med Phoenix reel

NÅR:  10. jul 2015 @ 19:00 - 02:00
Hvor:  Låven på Egge gård
Pris:   120,- (18 års grense) Fri inngang med festivalpass.

Velkommen til en trivelig og livlig pubkveld på låven med irske toner!

Fire dyktige musikere, bosatt i Nord-Trøndelag, har valgt å mikse sine musikalske erfaringer i gruppa Phoenix Reel. Gruppa startet som et ”stuntoppdrag” under Steinkjermartnan – 07, og etter responsen og påfølgende etterspørsel, valgte Phoenix Reel å satse på dette bandprosjektet.
Musikernes ulike musikalske bakgrunn innen folkemusikk, blues/country/cajun, roots/irish, setter sitt tydelige preg på det musikalske uttrykket, som gjenspeiles i Phoenix Reels liveopptredener.Instrumenter som fele, banjo, gitar, dobro, gitjo, bouzoki, mandolin, ak.bass, munnspill og flerstemt sang, gir Phoenix Reel et akustisk særpreg som er verdt å lytte til.
Hvis Phoenix Reel skal settes i en musikalsk bås, blir det i den store ”Roots”-båsen, med hovedvekt på irsk- og amerikansk folkemusikk, ispedd musikalsk ”krydder” fra inn- og utland.
Puben på låven holder åpent fra festivalområdet stenger kl. 19.00. Musikk fra ca. kl. 22.00. Hvis meget godt vær flyttes arrangementet fra låven og ut på tunet.
Vi kjører en begrenset meny etter kl. 20.00. Ønsker dere å kjøpe lammeknoker og annet snask som middagsmat må dette altså gjøres før den tid.
Vil du besøke Vikingfestivalen med hele dens tilbud? Da lønner det seg å kjøpe festivalpass. Det koster for voksne 650,- . Passet gir inngang på vikingmarkedet med utstillinger, vandringer og foredrag, pub på låven, familieteateret Silkeskjegg, Lattergilde med Kveli o/co lørdag kveld og mye mer. Festivalpass for barn koster 200,-
Vikingfestivalen på Egge 2015