Nye Egge museum åpner!

NÅR:  20. jun 2020 @ 11:00 - 15:00
Hvor:  Egge museum
Pris:   b/gratis v/70

Nye Egge museum åpner for publikum!

Etter en lang ombyggingsprosess kan vi endelig ønske dere velkommen til å se vårt flotte nyrenoverte hovedbygg.

Besøk den spreke og spennende utstillingen TRAKTOR nede i utstillingshallen!

Utstillingen Gamle Steinkjer – portretter av en by i 3. etasje framstår i ny drakt. Her kan du fordype deg i Steinkjer by sin historie på flere vis: Kikk innom sjarmerende verksteder og butikker fra mellomkrigstidas Steinkjer. Fotoutstilling i samarbeid med foreningen Gamle Steinkjer og Hegdahlgården. Lesekrok. Utstilling om Steinkjerpositivet. Storskjerm der du kan se filmaviser fra gamle Steinkjer, og se bilder fra nettressursen Steinkjerbilder. Få også med deg den dagsaktuelle digitale utstillingen Vindusfortellinger, der fem representanter fra Steinkjer forteller om hvordan de opplevde det da Coronaens tid tok tak i deres arbeidshverdag og liv.

I hovedbygget er det flere lekekroker for barna. Oppe i bygata har de egen forretning der de kan ta på seg et forkle og sette handelen i gang. I kafeen er det lekekrok under trappa, og nede i utstillingen TRAKTOR kan de blant annet kjøre rundt på flotte trøtraktorer.

Mer informasjon om våre nye utstillinger kommer!

Etter åpningsdagen er museet åpent tirsdag-søndag (mandag stengt) kl. 11-15 fram til 20. august, Kafe, billettsalg og museumsbutikk i hovedbygget.

Gratis inngang for alle under 18 år i hele sommer! Voksne kr. 70,-

Hygg dere ute på friluftsmuseet i sommer, og bruk oss som turmål. Her er det tilrettelagt et trivelig uteområde, som er tilgjengelig for våre gjester uavhengig av museets åpningstid. Tradisjonen tro er det både griser, høner, sau og kaniner å hilse på.

Hver lørdag og søndag kan du bli med og mate dyrene kl. 11, oppmøte ved Gråtassen på friluftsmuseet!

Informasjon om aktiviteter på museet kommer fortløpende i vår arrangementskalender og på museets Facebook-side.

Arrangementene Barnas dag og St.Hans utgår i 2020.

Vi oppfordrer våre gjester til å følge myndighetenes råd med tanke på smittevern. Vær forberedt på venting hvis det blir mange besøkende. Bruk framsatt håndsprit!