Kveld på museet – Gapahukåpning ved Skogastu

NÅR:  17. okt 2018 @ 18:00 - 19:30
Hvor:  Skogastu på Egge museum
Pris:   120,- inkl. kaffe og kake.

Ved Skogastu Bjørn Lunds minne har det nå kommet opp en ny gapahuk og ny bålring. Egge Rotary klubb, Torunn Lund og Egge Museum har samarbeidet om byggeprosjektet hvor medlemmer i Egge Rotary har bygget gapahuk og 8 solide sittebenker. Området rundt Skogastu har nå blitt mer tilgjengelig og synlig ettersom det er hugget en del granskog rundt tunet.

Vi ønsker nå velkommen til en kveld på museet med innvielse, musikk og kåseri rundt bålet ved gapahuken. Olav Vold fra FollaCell kåserer rundt moderne skogbruksindustri, og kaster et blikk bakover mot tidligere tiders treforedling. FollaCell i Verran er i dag Norges eneste produsent av termo-mekanisk tremasse.

Skogastu ligger i utkanten av friluftsmuseet på Egge, 50 meter inn i skogen. Følg musikken og lukta av bål! Et stalltips er gode klær og sitteunderlag.

Program for kvelden:

Kl. 18.00 Innvielse. Leirbålet i den nye bålringen tennes.

Gapahuken og prosjektet blir offisielt overdratt fra Egge Rotary klubb til Egge museum. En liten plakett blir avduket.

Kl. 18.30 Foredrag om skogbruksindustri i tidligere tider og i framtida av Olav Vold fra FollaCell i Verran. FollaCell er Norges eneste produsent av termo-mekanisk tremasse.

Trekkspillmusikk og sang fra skogskolens gamle tradisjoner. Det serveres kaffe og kake.