FØRJUL PÅ EGGE MUSEUM

NÅR:  30. nov 2020 @ 11:00 - 15:00
Hvor:  Egge museum
Pris:   v/70,- b/gratis

Velkommen til en trivelig stund på et julepyntet museum!

Lørdag 28. november – fredag 4. desember kl. 11 -15

Vi holder åpent i hovedbygget, og rigger en hyggelig julekafe med mange godsaker i disken. Frister det kanskje med en kakemann, en aniskringle eller nystekt vaffel?

Vi julepynter utstillinga Gamle Steinkjer – portretter av en by, og utstillingen TRAKTOR. Her er det flotte lekekroker og aktiviteter for barna. Det er også mange fine steder å ta det sedvanlige julekortbildet, hvis du ikke har fått unna det enda. Kanskje vil dere låne gammeldagse klær til dette?

Samleren Willy Andersson fra Steinkjer stiller ut deler av sin private samling av krusnisser og gamle postkort med nissemotiv.

Vi har også en liten museumsbutikk med flere fine julegavetips.

Til glede for alle som bruker vårt friluftsmuseum som turmål, pynter vi tradisjonen tro med juletre på tunet, adventsstjerner i vinduene, kornband og dørabar.

Vår åpne førjulsuke har ingen forhåndspåmelding. Venting må påregnes hvis stor pågang. Vis hensyn til hverandre og følg statens smittevernsråd. Arrangementet ADVENT utgår i år.