Fortellerdag: Fra Odins øye til Ragnarok

NÅR:  16. okt 2021 @ 13:00 - 15:00
Hvor:  Egge museum, Ytterstu
Pris:   120,- Salg av kaffe og kake mm. Betaling med kort eller vipps.

Få med deg en flott dag der medlemmer av Midtnorsk fortellerforum presenterer et utvalg fortellinger fra den norrøne mytologien!

• ODINS ØYE – Vibeke C. Støren
  • KVASER OG SUTTUNGS MJØD – Hanne Mette Kongsvik
  • LOKES BARN – ONDE VARSLER – Eva Maria Aagaard
  • HEIMDALS SØNNER – Mette Kleive

• EN SKJEGGETE BRUD – Bjarne Aasum
  • BALDERS DØD – Sølvi Ann Fætten
  • RAGNAROK – Kari Hustad

Den norrøne mytologien er en rik samling fortellinger som inneholder mye mer enn krigerske vikingklisjeer. Mytene forteller hvordan verden ble til og hvordan ulike fenomener oppsto. De tar for seg allmenne erfaringer som vennskal, lojalitet, svik, kjærlighet, elskov og brutalitet. Og spådommen om Ragnarok – verdens undergang.

Denne fortellerdagen er i hovedsak tilrettelagt for ungdom og voksne.

Komponist Martin Mulholland har laget musikken som ledsager fortellingene. Instruktør er Ingvild O. Olaussen. Elever ved Tekstil og design på Charlottenlund VGS har sydd draktene.

MIDTNORSK FORTELLERFORUM er en uavhengig interesseorganisasjon for fortellerkunst og muntlig fortelling med base i Trondheim. Følg dem gjerne på Facebook: LINK

Arrangementet er en del av prosjekt SAGANETTER, som er støttet av Trøndelag fylke, Hilmarfestivalen, Trondheim kommune, Norsk kulturfond og Thorstein Erbos minnefond.

Inngang: 120,- Salg av kaffe og kake med mer. Begrenset antall plasser! Forhåndspåmelding med navn og antall til [email protected] innen 14. okt.