Familieforestilling på Steinkjer bibliotek: Historiekista

NÅR:  17. feb 2018 @ 12:00 - 13:00
Hvor:  Steinkjer bibliotek
Pris:   Gratis

Formidlere fra Stiklestad Nasjonale Kultursenter kommer på besøk med morsom historiefortelling til barn i alderen 5-10 år. Lørdag 17. februar viser de  “Historiekista” på Steinkjer bibliotek. I forestillingen får barna møte to personer, de har med seg en gammel kiste fra mørkeloftet. Kista har tilhørt bestemora deres, og kista er over 100 år gammel!

Det er spennende å åpne kista. Kanskje er det noe oppi der som forteller litt om hvordan det var da bestemor var ung? De finner både klær, fotografier og gjenstander, og plutselig er de 100 år tilbake i tida. I alle fall på lek…Stykket handler også om det å emigrere til et annet land, lengsel etter familie, og hvordan folk reiste før i tida. Hvordan kunne man kommunisere før mobiltelefonens tid?

Alle er velkommen! Ingen forhåndspåmelding.

Aktører:

Maiken Lien Jørgensen fra SNK avd. Egge museum og Lars Børre Hallem fra Stiklestad Nasjonale Kultursenter as.

Arrangementet er et samarbeid med Steinkjer bibliotek, og støttes av Nasjonalbiblioteket.