Eggenatt – fest på tunet med Hovistuten og Kine Kvalstad

NÅR:  8. jul 2017 @ 20:30 - 01:00
Pris:   240,- inkl. billettavgift

Hovistuten er et folkrockband som skriver og produserer egne låter med inspirasjon fra Røros-historien. Hovistutens musikalske uttrykk bærer preg av energiske gitarriff og elementer fra electronica med fele og sax som verdige melodiformidlere, samt en klar og tydelig vokal. Dette resulterer i et mektig musikalsk budskap med en forseggjort balanse mellom det gamle og moderne. Hovistuten kan best beskrives som mektig, stemningsfullt og tradisjonsrikt.

Vokalist i bandet er sparbuveitja Heidi Melgård Sørlie, som du også kan oppleve i rollen som Trollaug i familieteateret Silkeskjegg under Vikingfestivalen!

Før Hovistuten går på scenen får vi en minikonsert med Kine Kvalstad fra Namsos, med Øyvind Estensen på gitar. Kine framfører egne låter der en del av materialet er nylig tonesatte dikt av dikteren Louis Kvalstad. Hun har høstet mye skryt for din debutplate Melancolia, der musikken er mer inspirert av keltisk sang og musikk enn trønderrock fra Namsos. (Kine spiller ca kl. 21.00)

Kvelden vil krydres med innslag av markedsmusikere som Lyra fra Nord, flammeleik med Julie Grønnesby Heir, besøk av barske krigere fra kampgruppa Vedhrar, gjøglere og annen moro.

Hovistuten går på scenen 22.00. Vi anbefaler publikum å komme til kl. 20.30 for å få med oppvarmingsrunden, da tiden fram mot konsertstart fylles både med vikinginnslag og annen god musikk.

Åpen bar fram til kl. 01.00. Salg av snacks, kjøttkak på gaffel og voksenpøls.

Ønsker du en helaften på Egge gård denne kvelden?

Bestill billett også til ølsmaking med Ølve på Egge bryggeri inne i låven kl. 19.00 – 20.30 og smak på festivalens nye øl samt flere av de andre fra bryggeriet. Haakon Kvam forteller om brygging, ølsorter og Ølve på Egge bryggeri. (Kun 100 plasser) Grupper/ bedrifter kan også bestille middag til ølsmakinga, kontakt da [email protected] for tilbud.

Kjøp billetter her:

Vikingfestivalen på Egge 2017