Gammeldagsonga 2020

Vi kan dessverre ikke ta imot Gammeldagsonga sesongen 2020.

Vi ser oss dessverre nødt til å avlyse Gammeldagsungene i år. Vi kan ikke garantere for tilstrekkelig gode forhold mht mulig smitte, særlig med tanke på at vi forventer et høyere besøkstall ved museene i sommer. Godt bevegelsesrom og kontakt med museets gjester og ansatte opplever vi som et gode ved gammeldagsungens opphold ved museet, og vi er redd vi ikke kan garantere for tilstrekkelig helsevern.

Vi håper imidlertid at dere besøker oss i sommer!

Egge museum har trivelige og levende dyr i år som tidligere år; høner, hest, gris, kanin og sau med lam. Husene på tunet vil i all hovedsak være stengt, men vi har nye flotte utstillinger og kafe i vårt nye publikumsmottak i Hovedbygget. Barn har gratis inngang ved museet hele sommeren. Kjøp gjerne is, kake og kaffe i kafeen, spis inne i trivelige omgivelser, eller ute på tunet i sommersol. Vi får inderlig håper vi er i en bedre situasjon til neste år, og ønsker deres barn hjertelig velkommen til å være Gammeldagsunge i 2021!

Løpende barnIMG_0312