Kveld på museet – Fuglene i skogen og der omkring

NÅR:  26. okt 2016 @ 18:00 - 20:00
Hvor:  Utstillingshallen i friluftsmuseet
Pris:   120,- inkl. kaffe og kake.

NB: Ny dato, flyttet fra 19/10 til 26/10.

Til sesongen i år satte vi opp en ny utstilling på museet som heter “I skogen skulle være fest”. Dette er en leken og mangfoldig utstilling med noe for en hver smak og alle aldre, som tar for seg både dyreliv og fugler i skogen, bruk av skog til rekreasjon og tømmerhogst med mer.

Onsdag 19. oktober har vi invitert Svein Karlsen til å fortelle om fuglelivet i skogen og der omkring, med utgangspunkt i fuglene i utstillingen. Noen “tar te vætt å flyg mot sør” – men mange blir også igjen over vinteren.

Svein Karlsen er leder i Egge historielag, ivrig ornitolog og zoolog. Han er også styreleder i Trondheimsfjorden våtmarkssenter. Han er kjent som en god historieforteller, så det ligger an til en trivelig kveld på museet.

Alle er velkommen!